Waar het aan ligt? Als je jong bent, is je onderscheidend vermogen anders dan wanneer je iets ouder bent. Je doet er als leidinggevende dus goed aan om de jonge krachten regelmatig rond de tafel te zetten. Vraag hen maar om ideeën voor het bereiken van de bedrijfsdoelstellingen. Volgens de onderzoekers vliegen de verbeterideeën je dan om de oren.
Een voorwaarde is wel dat de creativiteit bij jongeren vooral bloeit als ze betrokken zijn. De meeste medewerkers zullen enigszins betrokken zijn bij het bedrijf. En om het vuurtje nog wat op te stoken, leg je uit waarom de doelen zijn zoals ze zijn. Het ‘waarom’ van de doelen speelt een grote rol in de betrokkenheid van medewerkers.
En vergeet het gevoel van waardering niet. Dat is heel eenvoudig te geven: doe iets met de ideeën die op tafel komen!
Jonge mensen aannemen is een goed idee voor het innovatievermogen van je organisatie. Koppel de verbeterideeën aan de kennis en kunde van de ervaren krachten en je hebt goud in handen. Hoe je met al die ideeën en en energie aan de slag kunt, ontdek de ideeënbus van Share-board.